miércoles, 24 de junio de 2009

GARBÍ (Gabinet Logopèdic i Psicopedagògic) Valls. Mar Solé.

DOCUMENTS:
PRESENTACIÓ DE LA MEMORIA:
15-06-09 (17:11h); Mar Solé. Ara si. Document correcte de la memoria.
Introducció:
  • Programa d'intervenció psicopedagògica, es centra en la detecció, avaluació, disseny d'una intervenció i adopció de propostes, mètodes, estratègies per aconseguir una millora en els alumnes amb Transtorn per Dèficit d'Atenció i Hiperactivitat (TDA-H).
  • Elecció del tema: interès per la temàtica i a la vegada desconeixement de la mateixa. Curs telemàtic de formació extern.
  • Alumnes TDA-H major risc de fracàs escolar.
  • Necessitat de donar a conèixer el transtorn i ensenyar estratègies pràctiques pràctiques que ajudin als propis afectats, als seus familiars i als professionals de l'educació.
Descripció del procès:
  • Preliminar (1ª fase): elecció del centre i primers contactes, elecció de la temàtica, elaboració avantprojecte.
  • Inicial o planificació (2ª fase): inici de les pràctiques al centre GARBÍ de Valls, elecció del cas a treballar, elaboració PAC 1: Pla de Treball.
  • Execució-Desenvolupmanet (3ª fase): intervenció directe propi cas, elaboració PAC 2: Diari de les Pràctiques.
  • Avaluació (4ª fase): avaluació intervenció portada a terme, observació d'altres casos, elaboració PAC 3: Memòria de les Pràctiques.
  • Treball transversal portat a terme durant el procès de les diferents fases, cerca d'informació sobre la temàtica del pràcticum, assistència a jornades i realització d'un curs telemàtic per ampliar coneixements sobre el mateix tema Trantorn per Dèficit d'Atenció amb o sense Hiperactivitat.
Context:
  • Centre GARBÍ (Gabinet Logopèdic i Psicopedagogic) al centre urbà de Valls, capital comarcal de l'Alt Camp.
  • Centre inscrit al col.legi de psicopedagogs de Catalunya. (http://www.pedagogs.cat/index.asp?i=ca
  • GARBÍ, és un centre d’atenció personalitzada dedicat a ajudar a milorar la qualitat de vida dels seus usuaris oferint-los tractaments interdisciplinars i serveis diversos en funció de les característiques i necessitats dels seus usuaris, és un gabinet polivalent on s’integren diversos treballs relacionats amb el món educatiu: pedagogía, psicología i logopedia
  • Treball individualitzat, interdisciplinar i seguiment del mateix.
  • Finalitat: donar recursos i estratègies per ajudar les persones i que aquestes qprenguin a viure millor amb si mateixes i amb el món que les envolta.
  • Centre: diverses aules de treball.
  • Horari d'atenció al públic del centre: de dilluns a divendres de 10:00 a 13:00 i de 15:30 a 20:30 hores.
  • Professionals del centre: Cristina (pedagoga i psicomotricista) - Direcció; Assumpció (pedagoga) - Coordinadora i administrativa; Dolors (psicòloga i reeducadora); Laura (logopeda); Sonia (logopeda i reeducadora).
  • Serveis que ofereix el centre: reeducació pedagògica i de llenguatge, tècniques d'estudi, psicomotricitat, psicologia infantil i juvenil, orientació psicopedagògica i logopedia per infants i adults.
  • Alumne TDAH, té 9 anys, un germà més petit de 4 i està cursant 4rt de primària en un centre del mateix municipi.
Marc legal:
Documentació:
  • Legislació.
  • Proves administrades. (es poden observar a continuació en la sessió 2 i 3 del diàri de les pràctiques).
  • Documentació del centre.
Altres dades:
  • Objectius, dos aspectes, respecte el centre i respecte l'alumne.
  • Pla de Treball, modificat a mesura que el procès d'avaluació i feedback portat a terme així ho indicava. Avaluació continua al llarg de tot el procès.
  • TDA-H: transtorn neurobiològic caracteritzat per manca d'atenció, impulsivitat i/o hiperactivitat.
  • Causes TDA-H: es desconeixen les causes directes o immediates del mateix.
  • Diagnòstic TDA-H: valoració psicològica + valoració mèdica + valoració psicopedagògica.
  • Tractament TDA-H: psicològic + farmacològic + psicopedagògic.
  • Propostes de millora per les persones que pateixen aquest transtorn i per les persones del seu entorn que interactuen i conviuen amb ells.
  • Síntesi de les sessións de la PAC 2: Diari de les Pràctiques:
- Sessió 1: Recollida d'informació del cas procedent del centre.
- Sessió 2: Proves 1: WISC-IV, IPTA, Test de copia i reproducció de memoria de figures geomètriques complexes de Rey.
- Sessió 3: Proves 2: TALEC, Test de percepció de diferències (caras), Test d'atenció D2.
- Sessió 4: El centre escolar: entrevista amb la tutora de l'alumne.
- Sessió 5: Reunió de coordinació i treball en equip per part de tots els professionals del centre i realitzar un diagnòstic del cas.
- Sessió 6: Sessió d'observació 1.
- Sessió 7: Sessió d'observació 2.
- Sessió 8: Intervenció sessió 1.
- Sessió 9: Intervenció sessió 2.
- Sessió 10: Intervenció sessió 3.
- Sessió 11: Intervenció sessió 4.
- Sessió 12: Coordinació, treball en equip, avaluació i revisió del practicum.
- Sessió 13: Observació de casos diversos.
DEFENSA DE LA MEMÒRIA.

No hay comentarios: