sábado, 20 de junio de 2009

Centre Obert Ondara de Tàrrega. Núria Elias Gavernet.

DOCUMENTS:
- Memòria.
- Annexos memoria.
- Presentació memoria.

PRESENTACIÓ DE LA MEMORIA.
13-06-09 (18:57h); Núria Elias. Memòria final i annexos.

Introducció:

  • Necessitat figura psicopedagog en aquest tipus de centres.
  • Una visió complementària a les educadores.
  • Tasques de: orientació laboral, orientació formativa, col.laborar en la resolució de conflictes i treball conjunt amb les families.
Descripció del procés.

  • Intervenció psicopedagògica (4 fases): 1ª contacte inicial centre i usuaris; 2ª planificació; 3ª execució i 4ª seguiment i avaluació.
  • 1ª fase: els nois de més de 14 anys, més reticents a les novetats. Els de més de 16 anys, molts ja no estudien.
  • 2ª fase: tasques plantejades: activitats per a tots els grups, orientació laboral per als més grans i iniciar el disseny del Pla d'Infància i Joventut del municipi.
  • 3ª fase: execució, la més satisfactoria.
  • 4ª fase: avaluació positiva però manca de recursos.
  • Avaluació continuada al lalrg de tot el procès.
Context:

  • Tàrrega, centre de titularitat municipal. Inici 1991.
  • Servei d'atenció educativa fora de l'horari escolar.
  • Principis fundacionals del centre, l'objectiu últim és la desaparició del mateix centre, però contrariament les necessitats augmenten.
  • Professionals segons la llei: director/coordinador, educador social i monitor de lleure.
  • Professionals del Centre Ondara de Tàrrega: la directora diplomada en treball social i una monitora de lleure.
  • Els usuaris 6-16 anys. Prioritariament infants i adolescents en situació de risc. (6-12 anys de dilluns a divendres de 17 a 20h), (12-16 anys dimecres i divendres de 13 a 15h) i (+16 anys els dilluns i dijous).
  • Capacitat màxima: 20 infants.
  • Instal.lacions inaugurades aquest curs escolar.

Marc legal:

  • Treballar la competència social (habilitats socials, status socioeconòmic, amistat i resultats funcionals).
  • Legislació (molts documents i referències).
  • Centre Obert, edifici integrat al Centre de Formació La Solana.
Altres dades:

  • Tàrrega en l'àmbit de l'educació no formal ofereix possibilitats diverses.
  • Infants 6-12: activitats relacionades amb l'educació en valors, canvis de conducta i comportament, activitats grups respecte i tolerància.
  • Joves 12-16 anys: orientar en la formació post-obligatoria.
  • Adolescents +16 anys: orientar per encarar el futur laboral.
  • Importància del treball coordinat i la implicació de la familia (tot i que ha estat poca).
  • Altes i baixes d'usuaris durant el transcurs de l'estada de l'alumne en pràctiques al centre.
  • Activitats de dues sessions de durada, no sempre els mateixos participants, alguns si en les dues sessions, però d'altres no.
  • En l'intervenció immersa en el model colmunitari, l'avaluació és un dels factors primordials.
  • Realització del Practicum I i Practicum II en el mateix centre.
  • Municipi de Tàrrega, tot i que s'hi treballa, encara es dona poca importància a le spolítiques relacionades amb els serveis socials del sector infància i joventut.
  • El Centre Obert de Tàrrega és un dels més antics de Catalunya.

No hay comentarios: