- Memòria.
- Annexos memoria.
- Presentació memoria.
PRESENTACIÓ DE LA MEMORIA.
13-06-09 (18:57h); Núria Elias. Memòria final i annexos.
Introducció:
- Necessitat figura psicopedagog en aquest tipus de centres.
- Una visió complementària a les educadores.
- Tasques de: orientació laboral, orientació formativa, col.laborar en la resolució de conflictes i treball conjunt amb les families.
- Intervenció psicopedagògica (4 fases): 1ª contacte inicial centre i usuaris; 2ª planificació; 3ª execució i 4ª seguiment i avaluació.
- 1ª fase: els nois de més de 14 anys, més reticents a les novetats. Els de més de 16 anys, molts ja no estudien.
- 2ª fase: tasques plantejades: activitats per a tots els grups, orientació laboral per als més grans i iniciar el disseny del Pla d'Infància i Joventut del municipi.
- 3ª fase: execució, la més satisfactoria.
- 4ª fase: avaluació positiva però manca de recursos.
- Avaluació continuada al lalrg de tot el procès.
- Tàrrega, centre de titularitat municipal. Inici 1991.
- Servei d'atenció educativa fora de l'horari escolar.
- Principis fundacionals del centre, l'objectiu últim és la desaparició del mateix centre, però contrariament les necessitats augmenten.
- Professionals segons la llei: director/coordinador, educador social i monitor de lleure.
- Professionals del Centre Ondara de Tàrrega: la directora diplomada en treball social i una monitora de lleure.
- Els usuaris 6-16 anys. Prioritariament infants i adolescents en situació de risc. (6-12 anys de dilluns a divendres de 17 a 20h), (12-16 anys dimecres i divendres de 13 a 15h) i (+16 anys els dilluns i dijous).
- Capacitat màxima: 20 infants.
- Instal.lacions inaugurades aquest curs escolar.
Marc legal:
- Treballar la competència social (habilitats socials, status socioeconòmic, amistat i resultats funcionals).
- Legislació (molts documents i referències).
- Centre Obert, edifici integrat al Centre de Formació La Solana.
- Tàrrega en l'àmbit de l'educació no formal ofereix possibilitats diverses.
- Infants 6-12: activitats relacionades amb l'educació en valors, canvis de conducta i comportament, activitats grups respecte i tolerància.
- Joves 12-16 anys: orientar en la formació post-obligatoria.
- Adolescents +16 anys: orientar per encarar el futur laboral.
- Importància del treball coordinat i la implicació de la familia (tot i que ha estat poca).
- Altes i baixes d'usuaris durant el transcurs de l'estada de l'alumne en pràctiques al centre.
- Activitats de dues sessions de durada, no sempre els mateixos participants, alguns si en les dues sessions, però d'altres no.
- En l'intervenció immersa en el model colmunitari, l'avaluació és un dels factors primordials.
- Realització del Practicum I i Practicum II en el mateix centre.
- Municipi de Tàrrega, tot i que s'hi treballa, encara es dona poca importància a le spolítiques relacionades amb els serveis socials del sector infància i joventut.
- El Centre Obert de Tàrrega és un dels més antics de Catalunya.
No hay comentarios:
Publicar un comentario