Ens trobem inmersos en les noves tecnologies, la tecnologia està al nostre entorn i aquesta té moltes potencialitats i ens ofereix molts recursos.
En la PAC 2 hem treballat les webquests i en la PAC 3 els recursos en linia.
Com deia en la societat actual en la qual vivim la tecnologia hi té un paper molt important, i com a professionals treballant amb altres persones, cal que tinguem sempre ben present la importància d'un aprenentge significatiu.
Definició-concepte.
Les Webquest es podem definir com una unitat didàctica realitzada amb un nou format que utilitza internet com un mitjà pedagògic per tal d'iniciar als seus destinataris (professorat, alumnat, etc.) en tasques d'investigació i en el treball col·laboratiu. Segons Bernie Dodge, creador de les webquest, aquestes són "una activitat basada en una recerca guiada on la informació amb la qual els alumnes interactuen procedeix parcialment o totalment de recursos a Internet"2. La finalitat de les webquest pot ser molt diversa: difondre recursos per als educadors, realitzar una visita virtual, preparar una sortida, confeccionar estudis estadístics, elaborar un material concret, explicar un tema, preparar una festa, dissenyar un projecte, preparar unes tècniques d'estudi, un crèdit de recerca, etc.
Avantatges.
* Introdueixen nous recursos a l'aula, derivats de l'ús didàctic d'internet.
* Faciliten als alumnes els millors recursos d'Internet, ja que la documentació ha estat prèviament seleccionada.
* Apropen l'actualitat al treball diari, es pot realitzar una gran quantitat de consultes i també intercanviar informacions.
* Possibiliten la integració de les TIC dins el currículum.
* Impliquen activament a l'alumnat, a la vegada que potencien l'aprenentatge cooperatiu i col·laboratiu.
* Disseny innovador resulten atractives, properes i força motivadores.
* Són un recurs fàcil d'accedir i ple de possibilitats.
Parts d'una webquest.
Tota webquest presenta una seqüència de passos a seguir en un ordre determinat: portada, introducció, tasca, procés, avaluació, conclusió i crèdits i referències.
Tota webquest presenta una seqüència de passos a seguir en un ordre determinat: portada, introducció, tasca, procés, avaluació, conclusió i crèdits i referències.
No hay comentarios:
Publicar un comentario