jueves, 27 de noviembre de 2008

Reflexió canvi conceptual avaluació incial.

Revisió qüestionari avaluació inicial.
En el qüestionari de l’avaluació inicial de l’assignatura, la pregunta 8 ens demanava que valorant de 0 a 10 (0 gens d’acord i 10 molt d’acord), responguéssim les següents qüestions, aquestes mateixes ara, desprès del que hem anat treballant i aprenent fins el moment, algunes han sofert modificacions respecte la seva puntuació inicial, i tot seguit es comenta.
TE2) L’objecte fonamental de la Tecnologia Educativa és oferir un bon ventall de tècniques per als docents: ___5___
Tot i que l’hi deixo la mateixa puntuació, crec que cal que ho matisi, continuo creient que la quantitat del ventall de tècniques que ofereix és important, però ara vaig més enllà i no tant sols es la quantitat, sinó podriem dir la qualitat, com s’utilitzen, el que representen, el que ens aporten, signifiquen i comporten el seu ús correcte.
TC1) Els professionals de l’educació han de ser competents en les tècniques que asseguren la correcta transmissió del coneixement : ____8____
CC2) Aprenc tant dels companys com dels materials i consultors: ___6___
DT1) El canvi tecnològic determina el canvi social: ____7____ >> 5
Més endavant en la comparativa dels mapes conceptuals, es podrà veure com continuo veient la societat com el centre de tot plegat, el que ho engloba i aplega dins seu tota la resta de conceptes que hi exposo.
CC1) Les aules de la UOC són una comunitat d’aprenentatge: __10___
DT2) La tecnologia és força neutral en relació a prejudicis, valors i actituds: __5___
DU2) Els debats virtuals suposen perdre força hores amb poc benefici personal: __3___ >> 0
No sé exactament quants, he perdut el compte, però són uns quants els debats virtuals que porto realitzats a la UOC. Requereixen molta dedicació, ja que hi solen haver moltes aportacions, a la vegada que aquestes (no totes, però si la majoria), són bastant interessants, hi sorgeixen molts comentaris, opinions diverses i antagòniques que et fan reflexionar, analitzar i veure les situacions des de diferents perspectives, també s’hi aporten informacions d’interès (articles, enllaços recomanats, ...). En l’avaluació inicial la meva perspectiva d’aquests debats realitzats era bastant positiva, no creia pas que no resultessin positius i beneficiosos, però després de realitzar el debat d’aquesta assignatura, veig que resten molt lluny del que hem portat a terme ara, en aquest les normes del seu funcionament eren molt clares, ja a priori estava molt ben organitzat i estructurat, amb uns fils argumentals i unes carpetes molt ben definides, en el qual realment es seguien els fils, en aquest cas crec que ha estat molt més beneficiós, ja que et pots centrar i aprofundir més en unes qüestions que en d’altres.
TE1) La Tecnologia Educativa ha d’assegurar un bon domini de les TIC: ___8____
DU1) Els debats a la UOC poden millorar moltíssim: ___4___ >> 8
Aquest canvi de valoració l’he comentat en la qüestió DU2. Es deu bàsicament a l’experiència personal que tenia dels debats realitzats fins el moment. És molt important que estigui ben organitzat i estructurat abans d’iniciar-lo, si hi ha unes premisses clares i ben definides les aportacions estan més ben definides.

TC2) Les TIC són necessàries per transmetre els continguts als alumnes: ____5____

No hay comentarios: